شروع بکار وب سایت بهداشت حرفه ای ساوه

اطلاعیه مهم 

با توجه به محدودیتهای کار با وبلاگ و شروع بکار سایت جدید دانشکده علوم پزشکی ساوه، وب سایت بهداشت حرفه ای ساوه به آدرس http://ohs.savehums.ac.ir/fa از این تاریخ به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی مجازی این واحد راه اندازی گردیده است.

نکته اول: وبلاگ مورد استفاده دیگر بروزآوری نخواهد شد، بنابراین تمامی امور تنها از وبسایت یاد شده قابل پیگیری خواهد بود.

نکته دوم: با توجه به جدیدالتاسیس بودن وبسایت مذکور، جستجو در مرورگرها با عباراتی چون بهداشت حرفه ای ساوه و .... ممکن است موفقیت آمیز نباشد. حتما آدرس فوق را در آدرس بار مرورگر کپی نمایید.

ارسال مستندات آموزشی درخصوص کوید_19

لیست کارخانجاتی که مستندات آموزشی خود را پیرو نامه شماره 20/4092/ص/99 مورخ 99/08/25 درخصوص بیماری کوید_19 تاکنون به این مرکز ارسال ننموده اند به پیوست ارسال می گردد . عدم ارسال مستندات تا تاریخ 99/09/17 منجر به صدور اخطار کتبی و تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت کارشناس با توجه به سوابق وی می گردد.

لیست کارخانجات

ادامه مطلب(فایل اصلی نامه)

آیین نامه اجرایی ماده94

کنترل قرنطینه افراد با استفاده از اپلیکیشن ماسک

شیوه نامه پیوست

انجام مراقبتهای بهداشتی برای پرسنل خارجی شاغل در واحدهای صنعتی

 

الزام بازنگری در آموزش شاغلین در خصوص بیماری کوید19

 

توصیه های تغذیه ای مرتبط با بیماری کرونا

فایل پیوست

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از شیوع کرونا در محیط کار(ویژه کارشناسان صنعت)

مورخ 99/8/19 جلسه ای به منظور هم اندیشی و هماهنگی در خصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع کوید19 در محیط کار و تشدید حساسیت ها در محیط کار با حضور کارشناسان برخی از صنایع با ریسک و جمعیت بالا برگزار گردید. در این جلسه در خصوص مشکلات پیش روی کارشناسان صنعت در زمینه مقابله با کرونا صحبت و تبادل نظر شد. برخی موارد قابل پیگیری توسط معاونت بهداشتی پیگیری خواهد شد. دو مورد از مشکلاتی که عمومیت داشته و نیاز است کارشناسان پیگیری بیشتری را در این خصوص انجام دهند بشرح ذیل می باشد:

1- اجرای ناقص دستورالعمل ارجاع و بازگشت به کار شاغلین

2- اعلام دیرهنگام و ناقص آمار مبتلایان و افراد علامت دار به مرکز بهداشت

 

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از شیوع کرونا در محیط کار(ویژه کارفرمایان)

جلسه ای به منظور هم اندیشی و هماهنگی در خصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع کوید19 در محیط کار و تشدید حساسیت ها در محیط کار در تاریخ 99/8/19 با حضور کارفرمایان برخی از صنایع با ریسک و جمعیت بالا برگزار گردید که مدیران صنایع به بیان نظرات خود پرداختند. در این جلسه در خصوص دستورالعمل بازگشت به کار شاغلین و عدم ضرورت اخذ تست مجدد به منظور بازگشت به کار نیز صحبت گردید.

 

راهنمای پیشگیری از کرونا در محیط کار(آخرین ویرایش)

فایل راهنما

فراخوان کشوری برگزاری دومین آزمون مجاری تعیین صلاحیت ممیزان بهداشت کار

فراخوان کشوری برگزاری دومین آزمون مجاری تعیین صلاحیت ممیزان بهداشت کار(فایل نامه مرکز سلامت)

جلسه هماهنگی پیشگیری از کرونا در صنایع با جمعیت و ابتلا بالا(لیست پیوست)

لیست کارفرمایان مدعو

برگزاری جلسه آموزشی برای کارشناسان بهداشت حرفه ای صنایع

جلسه آموزشی برای کارشناسان صنایع در روز یکشنبه مورخ 99/08/11 در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان ساوه با محوریت ابلاغ و تبیین شرح وظایف و دستورالعمل های پیشگیری از کووید_19 در محیط کار برگزار گردید .

 

هزینه تست تشخیصی کوید19

اولویتهای نمونه برداری

شناسایی و ارجاع افراد مشکوک به کوید-19

اولویتهای نمونه برداری

افراد واجد شرایط غربالگری

 

نحوه ارجاع و بازگشت به کار کارگان مبتلا به کووید19

لیست پزشکان

الگوریتم تشخیص و درمان

جلسه آموزشی- توجیهی کارشناسان بهداشت حرفه ای جدید صنایع

فهرست کارشناسان بهداشت حرفه ای شرکت کننده

فایل های آموزشی در خصوص اهمیت مراقبت پیش از بارداری در صنایع

فیلم آموزشی1

فیلم آموزشی2

انجام معاینات سلامت شغلی در شرایط پاندمی کرونا

صورتجلسه برنامه ریزی معاینات شغلی در سال99 با محوریت پیشگیری از کرونا

 

 

برگزاری دوره آموزشی نحوه ارتباط موثر و کنترل خشم

دوره آموزشی" نحوه ارتباط موثر" و "کنترل خشم" در روز سه شنبه مورخ 99/07/29 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان برگزار گردید . این جلسه با همکاری واحد بهداشت روان معاونت بهداشتی به منظور آگاهی بیشتر بازرسین در زمینه چگونگی ارتباط موثر با کارفرمایان و کارگران صنایع برگزار شد .

عنوان

 

بازگشت به کار بیماران کووید_19

هم اندیشی در خصوص سیستم ارجاع و بازگشت بکار بیماران کوید-19 در صنایع

در تاریخ دوازدهم مهرماه جلسه هم اندیشی در خصوص سیستم ارجاع و بازگشت بکار بیماران کووید ۱۹ در صنایع به همت واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشکده و با حضور متخصصان عفونی ، پزشکان طب کار  و پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت و نماینده سازمان تامین اجتماعی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت ساوه برگزار شد .

مصوبات جلسه براساس آخرین راهنمای تشخیص بیماری کوید-19 نسخه هشتم ابلاغ شده از وزارت بهداشت بوده و رعایت تمامی مفاد صورتجسله برای تمامی کارگاه الزامی است .

http://s16.picofile.com/file/8410519592/New_folder_2_.zip.html

 

 

جلسه مدیریت حوادث شیمیایی

 جلسه مدیریت حوادث شیمیایی صبح روز سه شنبه هشتم مهرماه ۱۳۹۹ ، در راستای برنامه مدیریت حوادث شیمیایی و آگاه سازی مدیران صنایع در خصوص اقدامات پدافند غیر عامل، جلسہ مدیریت حوادث شیمیایی ویژہ کارفرمایان صنایع مشمول در سالن آمفی تأتر مرکز فنی حرفہ ای شھرصنعتی کاوه برگزار شد.  در این جلسه که با مسئولیت دبیرخانه ستاد پدافند غیر عامل و واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، مسئولان صنایع، دبیر پدافند غیرعامل دانشکدہ، کارشناسان واحدھای بھداشت حرفہ ای و بھداشت محیط معاونت بھداشتی، واحد پشتیبانی، واحد مشارکت ھای اجتماعی دانشکدہ حضور داشتند و مباحثی در خصوص مدیریت حوادث شیمیایی و همچنین مشارکت در تهیه تجهیزات مطرح شد.

http://s16.picofile.com/file/8410517876/New_folder_2_.zip.html

 

 

کارگاه آموزشی اندازه گیری عوامل زیان آور

کارگاه آموزشی 2 روزه با موضوع اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار ( فیزیکی و شیمیایی ) در تاریخ 99/5/20 و 99/5/22 با بهره گیری از دانش و تجریه اساتید مجرب ( آقای دکتر قربانی - عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه همدان و آقای دکتر رحیمی عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه البزر ) در سالن اجتماعات مرکز بهداشت ساوه تشکیل شد .گروه هدف دوره شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات بهداشت حرفه ای بوده و در انتهای دوره از داوطلبین آزمون گرفته و به پذیرفته شدگان ، گواهی مسئول فنی ارائه گردید .

http://s17.picofile.com/file/8410518450/New_folder_4_.zip.html

 

 

ممنوعیت بکارگیری فارغ التحصیلان رشته HSE به جای کارشناسی بهداشت حرفه ای

http://s15.picofile.com/file/8410007834/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA_%D8%A8%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA_%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86_%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87_HSE_%D8%A8%D9%87_%D8%AC%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D8%A7_.doc.html

فراخوان جذب نیرو

فراخوان جذب 2 نفر کارشناس بهداشت حرفه ای در قالب کارآفرینان آوا سلامت در مراکز بهداشتی درمانی ساوه ؛ داوطلبین گرامی می توانند جهت اطلاع از شرایط جذب ، به دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون مراجعه نمایند.

 http://s14.picofile.com/file/8410007100/%D8%A2%D9%88%D8%A7_%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA_1_.pdf.html

پوستر ورزش در محل کار اداری برای زنان و مردان کارمند

 

http://s15.picofile.com/file/8409930842/IMG_20200927_WA0000.jpg

در خصوص انجام تست آزمایشگاهی کوید_19

 

معرفی رابط بهداشت کار در کارگاه های زیر 25 نفر

 

لزوم تسریع در انجام معاینات شغلی