مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط، منابع ارشد و بهداشت محیط، آب و فاضلاب و بهداشت محیط، گندزداها و بهداشت محیط، مبارزه با ناقلین و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط، منابع ارشد و بهداشت محیط، آب و فاضلاب و بهداشت محیط، گندزداها و بهداشت محیط، مبارزه با ناقلین و بهداشت محیط

اگه کتاب الکترونی مجانی بیشتری هم میخواهید کلیک کنید

اگه کتاب الکترونی بیشتری هم میخواهید روی این لینک کلیک کنید و نام کتاب را در باکس جستجو وارد نمایید


توضیحات بیشتر:
بانک کتاب GigaPedia
نویسنده : یاسر کریمی نژاد
چند روز قبل یکی از کاربران مهندس لینکی برروی سایت فرستاد که حسابی وقتم را گرفت، البته همان لحضه توضیحاتی پای لینک مربوطه نوشتم ولی کار به همانجا ختم نشد و همانطور که می بینید سوژه این مطلب را نیز به GigaPedia اختصاص دادم. در میان فیدهای نخوانده یک جستجویی کردم و فقط یک لینک از این سایت را در بوکمارک سرشار پیدا کردم، به نظر نمی رسد که بین وبلاگ نویس ها زیاد معرفی نشده است، بهر حال Gigapedia مثل یک بانک کتاب عمل می کند که با ایجاد یک شبکه اجتماعی سعی می کند کتاب های موجود روی اینترنت را با کمک کاربرانش گردآوری و طبقه بندی کند.
ایده سایت به نظرم فوق العاده است، هر چند که می شود گفت یک شبکه غیرقانونی محسوب می شود چون اکثریت این کتاب ها بسیار بسیار تاره هستند و کپی رایت دار. در واقع کتاب ها بر روی خود گیگا پدیا آپلود نمی شوند، بلکه کاربران می توانند کتاب های آپلود شده را به سایت معرفی کنند و برایشان review هم بنویسند و آن ها را دسته های موضوعی طبقه بندی کنند.
خوشبختانه و یا شاید متاسفانه سایت از نظر طراحی فوق العاده نیست، ولی یک امکان بی نظیر دارد که به زنده بودن این بانک کتاب کمک زیادی می کند. سیستم سایت طوری طراحی شده است که کاربران می توانند درباره کتاب ها نظر دهند که برای شرایطی که لینک کتاب ها شکسته شود بسیار کارامد خواهد بود. هر کاربری که با یک لینک شکسته مواجه شود می تواند که به کسی که کتاب را فرستاده خبر دهد تا آدرس را اصلاح کند. در واقع فرستنده کتاب از طریق یک ایمیل خبردار خواهد شد کتابی را که قبلا آپلود کرده، دیگر در دسترس نیست و می تواند برای تغییر آدرس کتاب و یا آپلود دوباره آن اقدام کند.
هر چه سایت را بالا پائین کردم هیچ اطلاعاتی از سایت و مدیرانش پیدا نکردم ولی بعضی از کتاب ها قدمتی نزدیک به دو سال دارند. به نظر می رسد که GigaPedia یک پیوند خواهرخواندگی نیز با سایت ebooksclub دارد، همانطور که از نظر طراحی بسیار به هم شبیه هستند،. آماری از کتاب های موجود در gigapedia موجود نیست ولی در قسمت Browse می توانید به تمامی کتگوری ها دست پیدا کنید. هم اکنون کتاب های آپلود شده در ۷۶ دسته موضوعی طبقه بندی شده اند. البته EBookClubs آماری حدود ۴۰ هزار عنوان کتاب دارد ولی به نظر می رسد بانک Giga Pedia به مراتب بزرگتر باشد. برای دسترسی به کتاب ها و مشارکت در طبقه بندی آن ها نیازمند عضویت در سایت خواهید بود.
ابراهیم ندرلو
سایت موژ‍‍
نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا خوش الحان پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:58 ق.ظ

با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد